Moduł Faktury

Łatwe wystawianie dokumentów handlowym i możliwość modyfikacji wyglądu wydruków (np. łatwe dodanie logo firmy do nagłówka faktury) to możliwości jakie daje moduł Faktury. Wszelkie dane na temat kontrahentów gromadzone są w logicznie zorganizowanej kartotece kontrahentów.

Do modułu Faktury można w dowolnym momencie dołączyć inne moduły systemu CDN OPT!MA.

Funkcjonalność modułu Faktury obejmuje między innymi:

  • wystawianie faktur sprzedaży dla podmiotów gospodarczych oraz osób fizycznych, faktur zakupu, paragonów, dokumentów tax free, faktur zakupu od rolnika ryczałtowego, wewnętrznych faktur zakupu i sprzedaży,
  • fiskalizację paragonów i faktur sprzedaży dla osób fizycznych - współpraca z drukarkami fiskalnymi,
  • faktury korygujące (ilość, wartość, podatek VAT),
  • wystawianie dokumentów związanych z procesem przedsprzedaży - faktur Pro Forma,
  • wystawianie dokumentów w walutach obcych - na dokumencie sprzedaży można określić walutę, rodzaj kursu i aktualny przelicznik,
  • możliwość wydruku faktury wraz ze skojarzonymi dokumentami kasowymi,
  • standardowe formy płatności: gotówka i przelew oraz płatności kartami kredytowymi, kompensaty, kredyty,
  • elastyczną numerację dokumentów,
  • prowadzenie dowolnej ilości kartotek usług z możliwością podziału na dowolne grupy asortymentowe prezentowane w formie drzewa,
  • obsługę kodów kreskowych.

Moduł Faktury charakteryzuje się dużą swobodą pracy:

  • faktury można wystawiać w cenach "od netto" lub "od brutto",
  • dla faktur można ustalić dowolny system numeracji,
  • można ustalić 4 ceny sprzedaży,
  • dla każdego kontrahenta można zdefiniować szczegółowe warunki handlowe,
  • wygląd graficzny faktury można dowolne definiować - układ kolumn, nagłówek faktury, umieszczenie logo firmy, dzięki darmowemu generatorowi raportów GenRap.

Okno sprzedaży dedykowanej to narzędzie efektywnie podwyższające jakość obsługi stałych klientów. Prócz możliwości szybkiego wystawienia dokumentów na danego kontrahenta okno to zawiera wszystkie kluczowe informacje dotyczące kontrahenta:

  • dane teleadresowe z możliwością podglądu karty kontrahenta,
  • zestawienie rabatów z możliwością wydruku indywidualnego cennika,
  • historię kontrahenta (wszelkie dokumenty związane z kontrahentem),
  • historię płatności kontrahenta wraz z prognozą przyszłych,
  • przyznany limit kredytu kupieckiego, wartość przeterminowanych płatności, zadłużenia i pobranych zaliczek,
  • analizę w formie wykresu słupkowego sprzedaży za ostatnie 3 miesiące w porównaniu z analogicznymi miesiącami w roku poprzednim,
  • listę zdarzeń CRM dotyczących kontrahenta z możliwością rejestracji nowych z poziomu okna.

System jest dostosowany do przepisów dotyczących wymiany handlowej z kontrahentami z Unii Europejskiej umożliwiając m. in. rejestrowanie wewnątrzwspólnotowych transakcji nabycia oraz dostawy, a także transakcji trójstronnych (pośrednictwa sprzedaży).